вівторок, 23 травня 2017 р.

 Сьогодні,  23 травня 2017 року,  законопроект № 6437 “Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг” за основу і в цілому підтримали 297 народних депутатів.
 У законі “Про освіту” планують прописати право на освіту для дітей з інвалідністю в усіх навчальних закладах, в тому числі безкоштовну у державних і комунальних закладах.
  Документ передбачає, що право дітей на освіту передбачає різні форми навчання – зокрема дистанційну та індивідуальну. Щодо мови освіти, дітям з особливими потребами мають викладати найбільш доступною – зокрема за допомогою жестової мови чи шрифту Брайля.
  Законом врегулювано питання доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг у навчальних закладах, зокрема:

  • закріплено право на освіту осіб з особливими освітніми потребами і надано їм можливість отримувати освіту в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від “встановлення інвалідності”;
  • запроваджується дистанційна та індивідуальна форми навчання;
  • визначено поняття “особа з особливими освітніми потребами”, “інклюзивне навчання”;
  • надано можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу, створено для таких осіб інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах.
  Законом передбачено забезпечення учнів з особливими освітніми потребами доставки до місць навчання шкільними автобусами, пристосованими для перевезення дітей, які пересуваються на кріслах колісних. Для здобуття загальної середньої освіти створюються вечірні (змінні) школи, інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами, а також класи, групи з очною, заочною, дистанційною формами навчання при загальноосвітніх школах.
 Загальноосвітні навчальні заклади на підставі письмового звернення особи з особливими освітніми потребами, її батьків чи законних представників утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
   Професійна підготовка або перепідготовка осіб з особливими освітніми потребами у професійно-технічних навчальних закладах здійснюється за рахунок бюджетних коштів у межах обсягу державного замовлення з урахуванням медичних показань і протипоказань для подальшої трудової діяльності. Відповідні зміни внесено до Закону України “Про освіту”.