В Ужгородському центрі
самоврядування розповіли про реалії існування 6 ОТГ Закарпаття
Найбільша проблема з розвитком ОТГ в гірських
територіях Закарпаття. Так, було проведено 2 наради по специфічних гірських
територіях, тож вже готують відповідний законопроект.
Наприклад, побудувати завод, який би забезпечив
робочими місцями багатьох в цій місцевості не можна, однак вихід шукати
потрібно. З Тячівською ОТГ
практикують транскордонне співробітництво завдяки програмі U-lead . Завдяки їй вже довгий
час діяла і програма створення ЦНАПів в ОТГ
. Таким чином Тячів, Вільхівка і Хуст
мають отримати свої ЦНАПи до березеня наступного року. Закарпаття загалом
відстає від прямих бюджетних відносин в питанні медичної реформи, однак
керівників ОТГ всіляко інформують та допомагають повноцінно перейти до положень
реформи. Біла пляма у децентралізації реформи – це однозначно закон про приєднання громад сіл та селищ до громад міст
обласного значення, який, на думку експертів, позитивно вплине
на процес утворення громад, оскільки міста обласного значення не поспішали
утворювати громади з навколишніми селами. Зараз в усіх 24 областях з боку
сільських територіальних громад та більше 80 міст обласного значення все в
процесі приєднання на основі цього закону. Тут у сільських громад є три варіанти:
або вони створюють свої власні ОТГ, або приєднуються до більш сильного
партнера, тобто міста обласного значення, або ж чекають на вибори 2020 року.
Крім того, зараз готується закон про
агломерації (місто/сільська територія).
Ті громади, яким відмовили в утворенні, зокрема
двом ОТГ на Закарпатті, прийдеться чекати виборів 2020 року, коли закон про
об’єднання трохи зміниться. Наразі ж кожна отримала свою обгрунтовану відмову.