У Пенсійному фонді
відповіли на популярні запитання щодо електронної трудової книжки.
У Головному управління Пенсійного фонду України в
Закарпатській області надали відповіді на найпоширеніші запитання
щодо електронної трудової книжки, серед яких: Що таке електронна
трудова книжка? Де знайти електронну трудову книжку? Хто може подати трудову
книжку на оцифрування? Чи потрібно ФОПу робити запис в електронній трудовій
книжці?
Що таке електронна трудова книжка?
Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її
впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити
паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження
документів. Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити
свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту
до Пенсійного фонду.
За Законом України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в
електронній формі» (від 05.02.2021 № 1217-IX), у працівників і роботодавців є
п’ять років для оцифрування трудових книжок – до 10 червня 2026 року. Після
перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру
застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного
соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової
книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в
працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає
працівник.
Де знайти електронну трудову книжку?