Електронні трудові книжки
офіційно запровадили в Україні - Закон про облік трудової діяльності в
електронній формі вступив у дію 10 червня 2021 року. Це накладає на всіх
кадровиків нові обов’язки.
Так, усі записи у трудовій книжці вносяться через
вебпортал Пенсійного фонду. Це стосується усіх книжок, навіть тих що ще не
заскановані. На сканування і передачу до Пенсійного фонду відводиться 5 років –
тобто протягом цього перехідного періоду можна використовувати як паперову, так
і електронну книжку.Електронна турдова книжка забезпечить автоматичне
призначення пенсій. Тобто ходити по інстанціям не потрібно, можна скористатися
електронним кабінетом чи додатком «Дія». Усі зауваження і помилки будуть
аналізуватися і направлятися на виправлення кадровикам. Хід опрацювання своєї
трудової книжки страхувальник може побачити у електронному кабінеті. Ще новації
торкнулися зміни термінів: трудовий стаж відтепер перейменований у страховий
стаж.Що стосується ФОПів, вони не зобов’язані зберігати трудові книжки найманих
працівників і сканувати та подавати документи в електронній формі за них. Зміни
торкнулися і організації процесу призначення і перерахунку пенсій.