Без повірки воду не відріжуть, але розрахунок тарифу змінять
Обов’язкову періодичну повірку лічильників регламентує ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Наказом Мінекономрозвитку від 13 жовтня 2016 року № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки.
Особливості роботи системи водопостачання, технічний знос приладів – причин неточної роботи лічильників може бути кілька. Усі вони призводять до збоїв у роботі водомірів, а отже й неправильних показників. Фахівці кажуть, іноді відхилення у нарахуваннях складають до 25-30%, а це – на чверть збільшує і наші платіжки за воду. Тож періодична повірка не просто зобов’язання споживача, а й спосіб гарантувати собі точні показники та оплату виключно за спожиті кубометри.
Не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки постачальник інформує про це споживача, надсилаючи повідомлення. Контролювати терміни можна і варто також самотужки, тим більше ця інформація вказана у рахунках за воду – у квитанціях зазначена дата наступної повірки. Для нових лічильників можна визначити дату повірки, додавши 4 роки до дати виробництва приладу, що вказана в його технічному паспорті. Якщо ваш лічильник вже проходив періодичну повірку, її дату ви можете подивитись у виданому вам свідоцтві. Обрати метрологічну фірму, яка виконуватиме ці роботи, можна самостійно – про це розкажемо нижче.