четвер, 20 жовтня 2016 р.

За рік завершать будівництво Бескидського тунелю

Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун нещодавно проінспектував хід робіт зі спорудження нового двоколійного Бескидського тунелю в Карпатах. Будівельники вже пройшли понад 1660 метрів погонних нижнього уступу із загальної довжини нового тунелю – 1764 м.п.На об’єкті нині тривають роботи з влаштування першого етапу колійного розвитку станції Бескид з боку Східного порталу тунелю, протипожежних резервуарів та протипожежної насосної станції, а також другого етапу облаштування підпірної стіни вздовж залізничних колій з боку Західного порталу тунелю. У грудні цього року планується розпочати роботи з кінцевої лицьової обробки тунелю.
Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» подякував будівельникам за якісну роботу, зазначив, що це об’єкт, де застосовуються новітні технології. «Це найбільший інвестиційний проект у залізничній галузі, який реалізується за кредитні кошти міжнародних фінансових інституцій ЄБРР та ЄІБ. Сподіваюся, що співпраця з ними продовжиться і для втілення інших важливих залізничних проектів. Наразі ми працюємо над тим, щоб вантажні перевезення новим тунелем після його відкриття здійснювалися на повну проектну потужність», - зазначив Войцех Балчун.
Щоденно на будівництві задіяно 36 одиниць спеціалізованої техніки та 290 працівників, з них 35 – це представники регіональної філії «Львівська залізниця». Тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки й системою антикорозійного захисту.
Завершити будівництво тунелю планується в листопаді 2017 року, а в травні 2018 року закінчиться облаштування залізничної інфраструктури. Після будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю пропускна спроможність лінії Львів – Стрий – Чоп – держкордон з Європою збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу.
Кошторисна вартість робіт становить 2,193 млрд грн. Вартість договору підряду з ПрАТ «Інтербудмонтаж» на проектування та будівництво Бескидського тунелю становить 102,7 млн євро, з яких освоєно 51,4 млн євро (50%).
За нормативами в тунелі через кожні 30 метрів у шаховому порядку будуть розміщені ніші й кожні 150 метрів – камери. Ніші потрібні для того, щоб тут могли знаходитися колійники під час проїзду потяга через тунель. Камери мають трохи більші розміри та призначені для тимчасового зберігання обладнання. Наразі облаштовано 42 ніші із 49, 10 камер із 12, та 1 із 3 евакуаційних збійок між старим і новим туннелями, - інформують в «Укрзалізниці».