четвер, 24 листопада 2016 р.

Кому пощастить з прямим врегулюванням "автоцивілкою"

1 грудня змінюються правила врегулювання страхових подій у сегменті "автоцивілки". Потерпілі в ДТП зможуть звертатися за відшкодуванням не в страхову компанію винуватця ДТП, як зараз, а до страховика, у якого застрахований потерпілий. Потім компанії проведуть взаєморозрахунки.
Зараз немає ніяких гарантій, що винуватець ДТП вибрав надійну компанію, яка вчасно і в повному обсязі виплатить відшкодування потерпілому. Саме цю проблему і покликане вирішити пряме врегулювання: компенсувати збитки потерпілому буде та страхова компанія, яку він вибрав сам.
Пряме врегулювання хотіли зробити обов'язковим для всіх СК, але для цього потрібно вносити зміни в закон про ОСЦПВ. У нинішніх політичних реаліях це малоймовірно. Фінансовий блок - не пріоритет для депутатів. На "страхові" законопроекти у них не залишається ні часу, ні сил, ні бажання.
Страховики, які працюють в сегменті ОСЦПВ, вирішили зробити пряме врегулювання добровільним. Ще в березні 2016 року 17 страхових компаній підписали відповідну угоду. Вони є учасниками "пілотного проекту".
У списку - "АХА страхування", "Арсенал страхування", "PZU Україна", ВУСО, "Аска", "Оранта", "Просто-страхування", "Уніка", "Провідна", "Інго Україна", "Універсальна" , Міжнародна СК, "Кредо", "Аско-Донбас північний", "Колоннейд Україна", "Брокбізнес" і СТ "Іллічівське".
Нове правило буде діяти для страхових випадків по ОСЦПВ, які настануть після 1 грудня. Коли був придбаний поліс - до 1 грудня або після - значення не має. Правда, скористатися ноу-хау зможуть далеко не всі.
По-перше, аварія повинна бути контактною та за участю лише двох транспортних засобів. Причому обидва учасники ДТП повинні бути застраховані в СК-учасниках пілотного проекту. Якщо учасників більше двох, відшкодування шкоди здійснюється за традиційною схемою.
"Імовірність того, що обидва учасники ДТП виявляться клієнтами страхових компаній, що беруть участь у пілотному проекті з прямим врегулювання, - менше 25%", - говорить голова правління СГ ТАС Павло Царук.
По-друге, сума збитку не повинна перевищувати 100 тис грн, а збитки має бути завдано тільки майну. Компенсація шкоди життю і майну за допомогою механізму прямого врегулювання не передбачена. "75-80% страхувальників не зможуть скористатися цією схемою", - вважає Царук.
Якщо у потерпілого співпадуть всі фактори, він зможе вибирати, у якій СК отримувати відшкодування: у своїй або у винуватця ДТП. У МТСБУ уточнили, що до отримання виплати потерпілий зможе змінити своє рішення. Наприклад - якщо СК, в яку він спочатку звернувся, довго не виплачує відшкодування або присудила до виплати меншу суму, ніж очікував автовласник.
Перші розрахунки по виплатах між учасниками пілотного проекту пройдуть в березні 2017 року, після подачі звітностей. Надалі це буде відбуватися щомісяця. Взаєморозрахунки за страховими випадками, де збиток не перевищував 50 тис грн, будуть проводитися за середньою сумою збитку за попередній період.
Якщо ж страхова виплатила потерпілому 50-100 тис грн, тоді СК винуватця аварії компенсує йому точну суму.
У МТСБУ не виключають, що за підсумками першого року схема взаєморозрахунків за середньою сумою збитку буде припускати перекіс на рівні 5-7%: хтось отримає від колег більше, ніж він виплатив потерпілим, хтось менше. Згодом ситуація виправиться: у Франції такі перекоси не перевищують 1%.