Візит до кабінету електронних сервісів
Міністерство юстиції запроваджує інноваційну систему надання електронних послуг, зокрема, з реєстрації актів цивільного стану. Це революційний відхід від старої пострадянської забюрократизованої та корумпованої системи надання адміністративних послуг населенню. Редакція вирішила протестувати її можливості та “відвідати” кабінет електронних сервісів.
Унікальна модель
Реформу надання адміністративних послуг заступник міністра Гія Гецадзе назвав найважливішою реформою відомства. «Раніше, аби зареєструвати бізнес або провести реєстрацію цивільних актів, люди стояли в чергах, і багато хто платив хабарі, були посередники, різні схеми. Іноді черги створювались штучно, щоби громадяни шукали інші шляхи вирішення. Тепер Міністерство юстиції відмовилось від функції реєстрації. Ця функція перейшла до місцевого самоврядування, нотаріусів та авторизованих юридичних осіб. Це означає, що ми прибрали начальника із системи», - підкреслив Гецадзе.
Таким чином, вертикальну систему замінено здоровою конкуренцією між органами місцевого самоврядування, відділами ДРАЦС та нотаріусами, а кількість надавачів адмінпослуг майже подвоїлась. «Вчора у нас було 4,5 тисячі реєстраторів без мотивації, сьогодні – 7 тисяч нотаріусів з нормальними зарплатами, мотивацією та відповідальністю. Це означає, що ми отримуємо додатково більше 7 тисяч маленьких будинків юстиції без видатків з держбюджету. Це – унікальна українська модель», - розповідає Гія Гецадзе.
Однак кардинальні зміни цим не обмежуються. Відомство створило електронний ресурс – веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» за адресою http://dracs.minjust.gov.ua. Цей ресурс обіцяє реєстрацію цивільних станів без черг і хабарів, так би мовити, «в три кліки». Ми вирішили перевірити, чи дійсно система забезпечує економію часу, грошей і нервів. Детальніше