Можливості і
функціонування цифрової екосистеми «Кабінет ужгородця», розробленої в рамках
тристоронньої співпраці проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на
громаду», Ужгородської міської ради та громадської організації «Вголос»
сьогодні представили в Ужгородській міській раді.
З цієї нагоди в
обласний центр Закарпаття завітали міжнародний менеджер проекту «Місцевий
розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл, координатор із
інноваційного врядування цього проекту Марія Гуцман, спеціаліст із розвитку
громад, який координує проекти у кількох областях, Олександр Рябий, інженер
проекту Лариса Батченко.
Міський голова
Ужгорода Богдан Андріїв, відкриваючи зібрання, подякував представникам проекту
ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», ГО «Вголос» і
ІТ-спеціалістам на чолі з Владиславом Паніним, які втілили інноваційний задум.
Наголосив, що Ужгород має хороший досвід співпраці з ЄС/ПРООН в оновленні,
капітальних ремонтах багатоповерхівок, які оформили статус ОСББ. У цьому багато
допомогли координатори Проекту ЄС/ПРООН “МРГ-3” у Закарпатській області Марія
Йовбак та Любов Павлович. А зараз наше місто стало першим на Закарпатті, яке відкриває
своїм мешканцям шлях до електронних послуг, впровадивши елементи електронної
демократії.
«Кабінет
ужгородця» дозволить працівникам міської ради налагодити кращу співпрацю та
комунікацію з мешканцями міста, швидше реагувати на нагальні проблеми. А ужгородцям
– спростить доступ до отримання адмінпослуг, дасть можливість відстежувати хід
розгляду поданих ними заяв, скарг та пропозицій, можна буде сплатити рахунки за
комунальні послуги, зареєструвати суб’єкт господарювання, записати дитину у
дитячий садочок та багато іншого.
"Комплекс послуг, який пропонується у
«Кабінеті ужгородця», не є кінцевим, остаточним. Він буде доповнюватися з
розширенням їх спектру, розвитком технологій. До прикладу, вже у червні
плануємо розповсюдити можливості «Кабінету ужгородця» і на медичні послуги для
мешканців міста, а з часом – впровадити так звану електронну видачу довідок.
Тобто, людині не треба буде йти до міської ради, чекати в черзі – можна буде
зареєструватися в Кабінеті й отримати потрібну довідку. Взагалі, якщо ужгородець
один раз зареєструється на порталі або через ЦНАП, то він зможе через свій
електронний кабінет відстежувати діяльність Ужгородської міської ради», –
розповів Б. Андріїв.
Загальний
кошторис реалізації проекту «Кабінет ужгородця» склав більше 807 тисяч гривень,
із них з міського бюджету Ужгорода, а за умовами співпраці з ЄС/ПРООН це має
бути не менше 20%, – профінансовано близько 170 тисяч.
Міжнародний
менеджер проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл
зазначив, що головна мета проекту – реалізація якісних змін для місцевих
громад, децентралізаційного процесу на місцевому рівні, обмеження людського
фактору, прямої взаємодії громадян із чиновниками, а відтак – корупції.
«Електронне спілкування все більше проникає в наше життя і відкриває для
громадян діяльність влади. Нашими проектами ми сприяємо внесенню змін у
можливості спілкування влади з громадою. У різних містах України вже
реалізовано 41 мікропроект на загальну суму 750 тисяч доларів. Кожне місто
визначало, що саме для них краще зробити», – сказав пан Хендрік.