четвер, 16 березня 2017 р.

Невдовзі ужгородці зможуть електронно спілкуватися із мерією через "Кабінет ужгородця"

Можливості і функціонування цифрової екосистеми «Кабінет ужгородця», розробленої в рамках тристоронньої співпраці проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», Ужгородської міської ради та громадської організації «Вголос» сьогодні представили в Ужгородській міській раді.
З цієї нагоди в обласний центр Закарпаття завітали міжнародний менеджер проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл, координатор із інноваційного врядування цього проекту Марія Гуцман, спеціаліст із розвитку громад, який координує проекти у кількох областях, Олександр Рябий, інженер проекту Лариса Батченко.
Міський голова Ужгорода Богдан Андріїв, відкриваючи зібрання, подякував представникам проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», ГО «Вголос» і ІТ-спеціалістам на чолі з Владиславом Паніним, які втілили інноваційний задум. Наголосив, що Ужгород має хороший досвід співпраці з ЄС/ПРООН в оновленні, капітальних ремонтах багатоповерхівок, які оформили статус ОСББ. У цьому багато допомогли координатори Проекту ЄС/ПРООН “МРГ-3” у Закарпатській області Марія Йовбак та Любов Павлович. А зараз наше місто стало першим на Закарпатті, яке відкриває своїм мешканцям шлях до електронних послуг, впровадивши елементи електронної демократії.
«Кабінет ужгородця» дозволить працівникам міської ради налагодити кращу співпрацю та комунікацію з мешканцями міста, швидше реагувати на нагальні проблеми. А ужгородцям – спростить доступ до отримання адмінпослуг, дасть можливість відстежувати хід розгляду поданих ними заяв, скарг та пропозицій, можна буде сплатити рахунки за комунальні послуги, зареєструвати суб’єкт господарювання, записати дитину у дитячий садочок та багато іншого.
 "Комплекс послуг, який пропонується у «Кабінеті ужгородця», не є кінцевим, остаточним. Він буде доповнюватися з розширенням їх спектру, розвитком технологій. До прикладу, вже у червні плануємо розповсюдити можливості «Кабінету ужгородця» і на медичні послуги для мешканців міста, а з часом – впровадити так звану електронну видачу довідок. Тобто, людині не треба буде йти до міської ради, чекати в черзі – можна буде зареєструватися в Кабінеті й отримати потрібну довідку. Взагалі, якщо ужгородець один раз зареєструється на порталі або через ЦНАП, то він зможе через свій електронний кабінет відстежувати діяльність Ужгородської міської ради», – розповів Б. Андріїв.
Загальний кошторис реалізації проекту «Кабінет ужгородця» склав більше 807 тисяч гривень, із них з міського бюджету Ужгорода, а за умовами співпраці з ЄС/ПРООН це має бути не менше 20%, – профінансовано близько 170 тисяч.

Міжнародний менеджер проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл зазначив, що головна мета проекту – реалізація якісних змін для місцевих громад, децентралізаційного процесу на місцевому рівні, обмеження людського фактору, прямої взаємодії громадян із чиновниками, а відтак – корупції. «Електронне спілкування все більше проникає в наше життя і відкриває для громадян діяльність влади. Нашими проектами ми сприяємо внесенню змін у можливості спілкування влади з громадою. У різних містах України вже реалізовано 41 мікропроект на загальну суму 750 тисяч доларів. Кожне місто визначало, що саме для них краще зробити», – сказав пан Хендрік.